HomeStaging

HomeStaging není úklid bytu

Pohled do nabídky realitních kanceláří mne přesvědčuje o tom, že si makléři začali uvědomovat, jak důležité je, aby prezentace nemovitostí byla kvalitní. Pochopili, že profesionální prezentace jim pomáhá zabránit cenovému propadu u nabízené nemovitosti a urychlit její prodej. Těch, kteří využívají služeb profesionálního HomeStagera je však stále minimum.

Principy marketingové metody  HomeStagingu se při prodeji nemovitostí úspěšně používají v západních vyspělých zemích přes třicet let. Je to zhruba pět let, co HomeStaging pevně zakotvil i v Čechách a na Moravě.  Pravdou je, že Moraváci byli první a jsou v jeho šíření dál.

Znám z vlastní zkušenosti dvě skupiny makléřů. Jedna tvrdí, že prodej nemovitosti se řídí výhradně tím, jak je vysoká nebo nízká cena nemovitosti.A z části mají jistě pravdu. Tam, kde cena neodpovídá kvalitám konkrétní nemovitosti,… Prostě, když dům nabízíte o jeden milión korun dráž než je v místě obvyklé, HomeStaging vám ho nevyčaruje. Co však s HomeStagingem určitě dokážete při správně nastavené výši prodejní ceny je to, že vaše nabídka zájemce zaujme a tím, že vypadá lépe než ostatní, máte šanci prodat za vyšší cenu a rychleji.

Ve druhé skupině jsou realitní makléři vyznačující se adorací HomeStagingu. Bohužel mnozí se s HomeStagingem jako s metodou seznámili  z jednoho článku v časopise a nyní se domnívají, že když před focením byt nebo dům uklidí, dělají HomeStaging.

Ano, úklidu není nikdy dost a je základní podmínkou i pro staging nemovitosti, ale tak jednoduché to není. HomeStager především vhodně zvolenými úpravami nemovitosti a dovybavením o doplňky mění prostor pro komunikaci mezi nemovitostí a zájemcem. Správně zvolenou barevností a uspořádáním nábytku připravuje prostředí přívětivé pro návštěvníka. 

Když vidím záběry sklizené kuchyňské linky, ustlané postele a schovaných zubních kartáčků v koupelně, vidím sama sebe, jak jsem v zoufalství za majitele bytu raději vzala do ruky koště a dekou přikryla, co se nedalo schovat jinam. To proto, abych se za své snímky nemusela stydět. Kolik času navíc mě to stálo. Poloviční práce obvykle úspěch nepřináší. Po té, co jsem se seznámila s HomeStagingem, už vím, že naučit se připravit nemovitost k profesionální prezentaci, vyžaduje víc než dobře ovládat koště a hadr.

Jistě ne náhodou jsou mezi úspěšnými  HomeStagery  často bývalí realitní makléři. Společností očekávaná image HomeStagera, člověka vyzařujícího tvůrčí invenci,  je ale odlišná od image úspěšného muže či ženy, kterou prezentuje realitní makléř. HomeStager není realitní makléř a naopak, i když se oba vzájemně mohou vhodně doplňovat.

Proč tomu tak nemůže být? Odpověď je jednoduchá, protože den má 24 hodin. Každý obor vyžaduje jiné průběžné vzdělávání. Příprava nemovitosti k profesionální prezentaci vyžaduje čas, tak jako zprostředkování prodeje nemovitosti vyžaduje své. Každá z profesí nabízí jiné doplňkové služby a  jde svou cestou, i když cíl – prodej domu mají společný.

Dagmar GodyckáHOMESTAGING by God

 

 

 

Nastavení soukromí

Soubory cookie používáme, abychom mohli přizpůsobit obsah konkrétním uživatelům a analyzovat návštěvnost našeho webu. Kliknutím na možnost „Povolit vše“ s tím souhlasíte. Předvolby můžete spravovat tlačítkem Nastavení soukromí. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat.