Výběr z monitoringu ČTK - 22.7.2015

CBRE: Češi již tvoří téměř polovinu zákazníků luxusních obchodů


Praha 21. července (ČTK) - Zhruba polovinu zákazníků v luxusních obchodech v Praze tvoří Češi. Za posledních pět let přišlo do Česka 13 luxusních značek a 15 zaměřujících se na vyšší cenovou kategorii a business. Většina jich pochází z Evropy a zaměřuje se na módu a módní doplňky, jako Fendi nebo Jimmy Choo. Kromě nich na trh pronikly i americké značky Tiffany & Co. a Dolce Gabbana. Do konce letošního roku vstoupí na český trh značky COS a Stuart Weitzman. V tiskové zprávě to  uvedla realitní poradenská společnost CBRE.

V minulosti táhli poptávku z velké části turisti. Zpočátku to byli hlavně návštěvníci z Ruska, postupně přibývala asijská klientela. Tento trend se postupně obrátil a polovina zákazníků jsou nyní Češi.

Některé známé luxusní značky, jako například Ralph Lauren nebo Chanel, v Česku zatím nemají vlastní prodejnu. CBRE předpokládá, že budou na český trh postupně pronikat. "Čekají ale na ideální podmínky, včetně prostoru a místa, které si představují. Počkat tři roky nebo pět let pro ně není žádná doba," uvedl obchodní ředitel CBRE Tomáš Beránek.

Mnohé luxusní značky zvažují expanzi směrem na východ právě přes český trh. "Je to dáno její atraktivní polohou v srdci Evropy, jako i oblíbeností mezi zahraničními návštěvníky, kteří donedávna táhli poptávku po luxusním zboží," dodal Beránek.

mdk jw

Logo_ARK_piktogram

Kurz

Obchodník
s realitami

vč. zkoušky odborné způsobilosti

od
13.3.2018
v Praze

Přihláška
a podrobné
info zde