Zaslechl jsem názor, že současné ceny nabízených nemovitostí neodpovídají jejich reálné tržní ceně. Jak tedy vznikají průzkumy, které jsou občas k dispozici v denním tisku v rámci komentářů, které se týkají vývoje našeho realitního trhu? Pohledem do nabíd

V tom je právě zakopaný pes. Velká většina českých průzkumů a statistik čerpá z údajů o nabídkových cenách, nikoli z dat o skutečně realizovaných cenách, aniž by o tom otevřeně informovala své čtenáře. Tedy z těch cen, které jsou uváděny v inzercích, nikoli z těch, za které je ta, či ona nemovitost skutečně prodána nebo pronajata.

Je to takový začarovaný kolotoč. Každý vlastník nemovitosti, pokud se rozhodne svoji nemovitost prodat nebo pronajmout, chce tak učinit za co nejvýhodnější cenu. To je zcela logické. Většinou si svoji představu utvoří nejprve sám a to tak, že se podívá do inzerce, za kolik je obdobný dům, byt, či pozemek nabízen v okolí. Pak se vydá do realitní kanceláře, kde se zeptá, za kolik by mu jeho nemovitost prodala. Pokud mu nesdělí částku, kterou si sám vytvořil, jde většinou jinam. Dokud nepotká takovou, která mu slíbí nesplnitelné. Bohužel i takových se najde dost. A v inzerci se tak objeví další nemovitost za cenu, která neodpovídá realitě. Respektive stavu aktuální nabídky a poptávky na trhu. Po čase se klient realitní kanceláře diví, že o jeho nemovitost není na trhu zájem. Ale on by mohl být. Jen kdyby si nechal poradit od zkušeného odborníka z realitní společnosti, která je již několik let na trhu a s prodejem má zkušenosti. Nenechte se však ošálit reklamou, že někdo prodává nejvíc nemovitostí na světě. Chtějte vědět, co a kde realizoval. Například zrovna tam, kde vy prodáváte!

Logo_ARK_piktogram

Kurz

Obchodník
s realitami

vč. zkoušky odborné způsobilosti

od
13.3.2018
v Praze

Přihláška
a podrobné
info zde