Aktuálně k testování na COVID – 19 v realitních provozovnách Týká se testování na COVID-19 i realitních kanceláří a jejich OSVČ makléřů?
Po včerejší informaci z vlády o plánech testování z důvodů zamezení šíření nákazy COVID – 19 je nutné, abychom se připravili na to, že se budeme muset v realitních kancelářích „samotestovat“ vlastně všichni. Tato povinnost se totiž bude vztahovat na všechny firmy i pod 10 zaměstnanců.
Vše má „propuknout“ hned po velikonocích, tedy 6.dubna 2021 . Testování bude nutno provádět jednou týdně. Proto se na vše připravte a pořiďte si potřebné testovací sady, případně si zjistěte, kde máte mít nejbližší testovací centrum, které byste mohli pro splnění vaší povinnosti jednou týdně navštívit.
Informace, že v realitních kancelářích s počtem 10-49 zaměstnanců (resp. zaměstnanců a realitních makléřů) platí od 26.3.2021 povinnost, umožnit svým „zaměstnancům“ přítomnost na pracovišti pouze za předpokladu, že tato osoba podstoupila v posledních 7 dnech některý z kovid-testů s negativním výsledkem.
Firemní testování by tedy mělo být zahájeno nejpozději 19.3.2021, je tímto výše uvedeným sdělením aktualizována…
Za „zaměstnance“ se v tomto případě považují i osoby, které na základě jiného právního vztahu, než je vztah pracovněprávní, vykonávají práci nebo obdobnou činnost na pracovišti zaměstnavatele společně s jeho zaměstnanci. V realitních kancelářích se bude nejčastěji jednat o OSVČ – realitní zprostředkovatele na pracovišti domovské realitní kanceláře.
Firma má vést evidenci o provedených testech. Za zaměstnance jsou zdravotní pojišťovnou propláceny max. 4 testy za měsíc, OSVČ si proplácení testů musí nárokovat u své zdravotní pojišťovny.
Zajímavý návod pro tyto účely „samotestování“ je např. v článku Průvodce samotestováním. Zde přehledný a srozumitelný popis „jak na to“.