Jak může vypadat útok na RK na internetu?

Vážení kolegové, ráda bych upozornila na praktiky, které dnes postihují slušné a poctivé podnikatele, za kterého se považuji. Donedávna jsem netušila, že tento druh anti-reklamy vůbec existuje a doteď pořádně netuším, jak se mu efektivně bránit. Proto volím tuto cestu, abych upozornila na problém, se kterým se můžete potýkat všichni a zároveň hájila jméno naší realitní kanceláře.

Parazitování na jméně

Na realitním trhu pod hlavičkou PATREAL s.r.o. fungujeme již přes 21 let. V loňském roce jsme PATREAL  přihlásili jako registrovanou obchodní známku. Začátkem letošního roku se při vyhledávání klíčového slova „patreal“ (tedy jména naší firmy) začal ve vyhledávači Seznam.cz objevovat placený inzerát vedoucí na konkurenční RK. Neuvěřitelná drzost, že?

Seznam.cz jsme informovali o problému a jednání v rozporu s naší registrovanou obchodní známkou. Ať už na základě restrikcí ze strany Seznamu, nebo z jiného důvodu, tyto inzeráty zmizely.

Špička ledovce

Při letmé kontrole jsem při zadání klíčového slova „PATREAL“ či „recenze PATREAL“ ve vyhledávači Seznam.cz a narazila na příspěvek webu podvodnefirmy.cz, kde je několik let starý příspěvek vztahující se k práci naší RK.

Nemusím uvádět, že tento příspěvek se nezakládá na pravdě a pokud jej psal rozhořčený klient, určitě nekomunikoval s námi.

Realitní kanceláře se řeší na mnoha frontách, ale pouze ve spojení s naším jménem vystoupá tento příspěvek do předních pozic vyhledávače.

Začala jsem tedy pátrat a dnes už jsem přesvědčená, že znám důvod a cíl – negativní SEO a útok na pověst naší RK. SEO (velice zjednodušeně) je forma online marketingu, kde díky odkazům, které vedou na vaše stránky (tedy díky doporučení), získá váš web ve vyhledávači přední pozice.

Negativní SEO může využít např. vaše konkurence, která vytvoří / vypátrá kompromitující příspěvek, či recenzi (např. na webu podvodnefirmy.cz, kde jinde a příhodněji) a na tento příspěvek potom směřuje odkazy, propaguje jej, aby ve vyhledávání vystoupal co nejvýše. Neuvěřitelné, že?

Boj s takovou anti-reklamou je mnohem složitější. Žádost o stažení příspěvku z webu podvodnefirmy.cz (včetně vysvětlení a vyvrácení celé situace) je opředen nesmyslnou právní tahanicí. (Více o fungování portálu podvodnefirmy.cz a jeho „nezaujatosti“ se můžete dočíst na internetu).

Seznam.cz (potažmo Google) do výsledků vyhledávání přímo nezasahuje.

A tak nezbývá, než doufat, že lidé, kteří hledají naši firmu, budou věřit stovkám kladných referencí, odbornosti a především že ti, kteří nás ještě neznají, si neudělají špatný první dojem.

Přeji všem poctivým úspěch a držím palce v těchto nelehkých dobách.

Jaroslava Wiszová – jednatelka společnosti PATREAL s.r.o.

Nastavení soukromí

Soubory cookie používáme, abychom mohli přizpůsobit obsah konkrétním uživatelům a analyzovat návštěvnost našeho webu. Kliknutím na možnost „Povolit vše“ s tím souhlasíte. Předvolby můžete spravovat tlačítkem Nastavení soukromí. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat.